SOS על ה-SEO ואיך זה יכול לעזור לאתר שלך
מאת: מערכת הטורבו העסקי
כולם מדברים על SEO, אבל מה זה בעצם? ואיך קשור לזה קידום ברשתות חברתיות? האם זה יכול לעזור לעסק שלכם? במאמר זה נדון קצת במה שכדאי לדעת על אחת המילים החמות בתחום הפרסום האינטרנטי.
אז…מה זה בכלל?
נאמר ושכרתם חברת בניית אתרים שבנתה עבורכם אתר אינטרנט נפלא, באו המתכנתים ותכנתו את כל הפונקציות שביקשתם שיהיו באתר, המעצבים בנו אחלה לוגו, והכל נראה פיקס, והאתר עובד מצוין ו"רץ חלק". אבל, שנייה, איך הלקוחות יגיעו אליכם?
לרוב התשובה תהיה: "גוגל".
כיום, כש"גוגל" היא מילה נרדפת לחיפוש אינטרנטי, כמנוע החיפוש מספר אחת באינטרנט, אתם רוצים להיות במקום הראשון בתוצאות שהוא משיג. הגעה למקומות הראשונים בגוגל מבטיחה באופן חד משמעי יותר כניסות לאתר שלכם. אך, האם ידעתם שהמון אנשים לא מסתכלים בכלל על תוצאות החיפוש מעבר לדף הראשון שגוגל מראה? מכאן שחשיבות ההגעה למקומות הראשונים, צריכה להיות אחד הדברים הכי חשובים שאליהם תפנו את תשומת הלב שלכם.
זכרו: חשיפה מביאה תוצאות. הופעה במקומות הראשונים = יותר חשיפה = יותר לקוחות עבורכם.
אוקיי, אבל איך עושים את זה?
תכירו את ה- Search Engine Optimization :SEO, או בשמו השני: "קידום אתרים אורגני". קידום אתרים אורגני מתבסס על תוצאות חיפוש טבעיות, דהיינו מילים שאנשים מקלידים במנוע החיפוש, ללא תלות בלינקים ממומנים. השאיפה שלכם, כאמור, היא שהאתר שלכם יופיע בתוצאות הראשונות.
לגוגל קיימים קריטריונים רבים מאוד על מנת לקדם אתר. אין צורך להכיר את כל הקריטריונים. במאמר זה, נסקור את החשובים שבהם.
מילים, מילים, מילים.
הידעתם אילו מילים מביאות לתוצאה קרובה יותר אל האתר שלכם? נאמר ושם האתר שלכם הוא "רשת מוצרי טיפוח ויופי". האם יגיעו אליכם יותר על ידי הקשה המילים "יופי", "קוסמטיקה" או בכלל "מברשות שיער"? מחקר מילות החיפוש בפופולאריות הוא חשוב ביותר. ככל שתטמיעו באתר יותר מילים שרלוונטיות לתוכן האתר שלכם, כך מנוע החיפוש שסוקר את האתר שלכם ייתן לו תוצאה גבוהה יותר.
מילות מפתח זה נחמד, אבל מה עם התוכן?
אז זהו, שלא רק מילות חיפוש נכונות יכולות להפנות אליכם יותר גולשים, אלא גם תוכן איכותי יותר. ככל שהתוכן שמופיע באתר שלכם מקורי, מקצועי ואיכותי, כך תגיעו גבוה יותר בתוצאות של גוגל. לכן מומלץ לכתוב כמה שיותר תוכן מקצועי, הכתוב ומופיע באופן ברור באתר שלכם. לשם כך, תוכלו אף להיעזר שרותי חברת כתיבת תוכן חיצונית שתעשה זאת עבורכם.
איזה דף יותר חשוב?
מנוע החיפוש "מבין" שככל שדף מסוים מקושר אל דף הבית, כך מעמדו "חשוב" יותר. לכן הוא יופיע בתוצאות מהר יותר. על כן, חשוב להקפיד על ההיררכיה של בניית האתר. אתר שמדף הבית שלו יש לינקים למלא דפים פנימיים ודומים בחשיבותם, יקודם פחות מאתר שדף הבית שלו מוביל בבירור אל כ- 4 דפים נוספים, שמובילים אל כ-4 דפים נוספים וכך הלאה. אין צורך להעמיס קישורים מיותרים לדפים לא רלוונטיים בדף הבית. דף הבית איננו אינדקס "קישורים".
מי החברים שלכם?
גוגל מזהה כמה אתרים אחרים מקשרים אל האתר שלכם. ככל שלאתר מסוים יש יותר קישורים מאתרים חיצוניים, כך גוגל יזהה אותו כ"חשוב" ויעלה אותו במדרג התוצאות. לכן, חשוב לטפח את הקשרים העסקיים ו"להחליף לינקים". כמו הפתגם הידוע "יד לוחצת יד" כך גם כאן, לינק מאתר חיצוני יקדם אתכם בתוצאות. מיהם הקולגות שלכם? בקשו מהם להכניס לינק לאתר שלכם והכניסו לינק לשלהם בתמורה. כך תיהנו משיתוף פעולה פעיל, שקרוב לוודאי יתרום במשימה להבאת עוד גולשים לאתרכם.
דרך טובה להבאת "לינקים נכנסים" אל האתר שלכם היא להיות מעורבים במדיה החברתית. נאמר וכתבתם פוסט מעניין ברשת ושילבתם בו לינק לאתר שלכם. גולשים נוספים יכולים להגיד לפוסט שלכם ולפרסם לינק אליו בפרופילים שלהם.
לסיכום: אתר שאין אליו תנועת גולשים, הוא אתר "מת". קידום אתרים אורגני הוא שיטה יעילה להגברת התנועה אליכם לאתר, ולכן הקפדה על דברים שנראים פעוטים, כגון: כותרות נכונות וברורות לדפי האתר, או פיחות בעומס גרפי בדפים, יכול להביא לתוצאות משמעותיות בקידום האתר שלכם.