עם בוא חג השבועות שבו אנחנו מעלים על נס את הצגת הביכורים, הפירות הראשונים של השנה, ננסה להבין את המהות של השקת מוצר או שירות חדשים. כמו כן' נבדוק כיצד "נעלה" אותם בסיוע ההשקה, לא רק על המזבח שלנו, אלא על המזבח שבבעלות קהל הלקוחות שלנו, בצורה חדשה, מוצלחת ומסקרנת.
כדי שההשקה של המוצר או השירות שלכם יניבו פירות טובים, חשוב לשים לב לפרטים הבאים:
- מתגו את עצמכם יחד עם המוצר שלכם. בשביל זה עליכם להראות מומחיות בתחום הנושק למוצר והשירות אותם אתם משיקים. איפה תעשו זאת? במקומות המתאימים ברחבי רשת האינטרנט, בקידום וייעוץ בנושא הנושק בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונים. שם התמקדו בסיפוק ידע ותובנות בתחום התמחותכם תוך מתן תשובות לשאלות.
- בד בבד החלו בתהליך השיווק ברשתות החברתיות. מספר חודשים קודם ההשקה (בין 6-7 לחודשים), רצוי להתחיל ולספר על המוצר שלנו ברשתות החברתיות, לנסות לגייס לו מימון המונים באתרים כמו הדסטארט. בעזרת השימוש בהדסטארט ובעזרת פתיחת פרופילים בטוויטר, בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקדאין ובאתרים דומים נוספים, תוכלו ליצור קהילה תומכת סביב התועלת שהמוצר החדש ייתן. בתחילה יהיו אלה קרובי-משפחה וחברים ולאט לאט הפעילות הוויראלית תמשוך אליה עוד אנשים. עם זאת, יודגש כי יש צורך להיות פעילים בפרופילים ובאתרים הללו, ולבצע פעולות שיווק בעזרת תכנים מתאימים ומסקרנים. התכנים יעסקו בערך המוסף אותו אתם רוצים להביא ללקוחות הפוטנציאליים שלכם ובירור של מה הם צריכים ש"תעניקו" להם.
- צעד נוסף וחשוב הוא הקמת אתר אינטרנט או דף נחיתה למוצר החדש. זה אמור להיות הבסיס והבית, בו יוכלו למצוא ולהכיר אתכם מי שיגלה עניין במוצר. כתבו בלוג בתחומי העניין הקשורים למוצר, שתפו את הקוראים בתהליך בנייתו, איך צמח הרעיון, מה היו הקשיים שבדרך. תנו טיפים וייצרו תוכן מקצועי ואיכותי לרוצים ללמוד עליו.
- לאחר מספר שבועות, התחילו לרקום סביבכם חוטים וקשרים במקומות הנכונים, הכשירו את הקרקע שסביבכם להכיר את המוצר. בניית של רשת עסקית חזקה ומבוססת, תוכל לפרוח בעזרת הגעה לאירועים שונים, שם יכירו אתכם ודרככם את המוצר החדש, ספרו על ה'פרי' שלכם, הבליטו את יופיו וייחודיותו, יצרו סקרנות סביב 'צבעיו', חלקו כרטיס ביקור מיוחד ויצירתי והשתדלו להגיע לחשיפה גבוהה, עוד קודם ההשקה.
- הכינו רשימת עיתונאים ובלוגרים המסקרים וכותבים על תחום ואופי המוצר שלכם. צרו קשר ראשוני, עניינו ועדכנו אותם על הפרי שעומד להיקטף ודאגו להעביר להם כתבה מושקעת ומעניינת, שלא תספר רק על המוצר, אלא תיתן טיפים, הנחיות וערך מוסף מלבד הכרת המוצר עצמו. מצאו זווית מעניינת למוצר שתאיר אותו באור מיוחד, חדשותי ומעניין ושלחו אותה ביום רגיל, שאין בו אירועים מיוחדים, כדי שלא תאבד בתוך שלל הכתבות האקטואליות.
- בחירת היום בו תתבצע ההשקה הוא חשוב מאוד להצלחתו. יש לשים לב שבאותו יום לא יתרחש אירוע השקה מפורסם של חברות ענק או אירוע פוליטי חשוב. גם ימי ערב חג וסופ"ש לא מומלצים, מאחר והם עשויים להטריח את האורחים ויש סיכוי גבוה שגם יורידו את סיכוייהם להשתתפות באירוע.
- עוד רגע זה קורה, ואתם כבר נמצאים כשבוע לפני ההשקה עצמה. ההתרגשות והלחץ בשיא, אבל כדאי להישאר ב"פוקוס" ולבדוק את בשלותם ומוכנותם של המוצר או השירות שלכם.
- אתר האינטרנט שלכם, צריך להיות בשל לפעולה ומושלם ולא פחות מזה. הוא הפנים שלכם. כך תוודאו שהשירות או המוצר אותו אנו משיקים יהיה זמין להיכרות עם כל דורש. אם זה במגוון הפרטים והתכנים שבהם עוסק השירות, ביכולת להזמין את המוצר, להוריד אפליקציה, מילוי פרטים של המתעניין ועוד. יש לבדוק את ה- SEO וכיצד הוא מתפקד בשטח ואלו תוצאות הוא נותן. ובמילים אחרות, כל האפשרויות שאותן ייעדתם לאתר, צריכות להיות מוכנות לשימוש קל ובממשק ברור ונוח למשתמש. חשוב לבדוק עמידה בעומס משתמשים, לקבל פידבק מגולשים ובאופן כללי לוודא שהכול "דופק" כמו שעון שווייצרי. הדבר הכי גרוע שתוכלו לעשות הוא להכין פעילות שיווקית 'קטלנית' ואז להיכשל עם מקום היכרות למוצר שלא סוחב בעלייה. באגים ייתכנו, אך רצוי שיפריעו כמה שפחות.
- הוציאו הודעה לעיתונות ולבלוגרים על אירוע ההשקה, הזמינו את האורחים עליהם החלטתם מראש והכינו רשימת תפוצה מסודרת למיילים. אם כבר שלחתם את ההזמנות קודם, שלחו מייל או הודעה נוספת שמסקרנת ומתזכרת את האירוע, כדי שלא תישכח. השקיעו במייל זמן חשיבה ויצירתיות והוסיפו בתוכו לינק לאתר. אל מובילי-הדעה והבלוגרים, הוסיפו פנייה אישית, הזכירו להם את הצורך הרב שיש לכם בפרסום הכתבה ובדקו שהכתבה אכן עלתה. הכתבה צריכה להיות בעלת זווית ייחודית שתייצר עניין להעלות אותה בזכות היותה בעלת סיכויים לרייטינג גבוה באמצעי-התקשורת. למן הרגע שהכתבה או כמה כתבות עלו הפיצו אתם אותה ברשתות החברתיות.
- "תמונה שווה אלף מילים". אין כמו תמונה יפה ומקורית להשאיר רושם. צרפו להזמנה את תמונת המוצר האפליקציה או המשרד ממנו יתבצע השירות, זה יחבר את הרואים לצבעים הנכונים וליופי של המוצר החדש.
- התייחסו למוצר שירות החדש שלכם כאל יצירת העל שלכם, תתייעצו, תתייעצו ואז תתייעצו עוד הפעם. בדמיון שלכם קיים מאגר רעיונות ענק, יצירתי ומיוחד – השתמשו בו ובכל מי שמסביבכם. הקשיבו לרעיונות שונים, אף פעם לא ניתן לדעת מנין תגיע ההברקה שתשפר ולו ברגעים הכמעט אחרונים את המוצר או השירות שלכם.
- הגעתם ליום המיוחל. עשוי להידרש מכם מאמץ נוסף בדרך להצלחה. כדאי להגיע מוכנים ומאורגנים עם רשימות מדויקות ומה עושים בכל דקה ביום ההשקה. בדקו שמקום ההשקה, גם אם הוא ווירטואלי, מוכן וערוך לקראת האורחים. קשטו אותו בהתאם לסוג האירוע ובמוטיבים שלקוחים מהמוצר. נוחו כמה דקות (עדיף יותר, אם הדבר אפשרי), והגיעו רעננים, ערניים ולבושים בהתאם לקראת ההשקה המיוחלת. באירוע עצמו, הסתובבו בין האורחים, שמחו לראותם, והדגישו עד כמה הם רצויים וחשובים לכם. צרו היכרות ביניהם ודאגו שייהנו ויתרשמו נכון מהמוצר או מהשירות החדש שלכם, כך הם ירגישו "בבית". בסיום אירוע ההשקה, שלחו מסר של תודה למשתתפים ולכל מי שעזר לכם בדרך לאירוע. עשו זאת במייל, בוואטסאפ או בכל דרך אחרת שנראית לכם ראויה ומתאימה.
- לאחר תהליך ההשקה המאומץ יש צורך להיות קשובים לצרכנים ולקהל המטרה שלכם. להיות עקביים בהפצת תכנים באתר, בפרופילים של הרשתות החברתיות ובפעילויות שיווקיות נוספות הממוקדות אל קהל היעד שלכם. הכינו תכנית שיווקית עתידית, ותכנים מעניינים וחדשים לשליחה לעיתונאים ובלוגרים, לאורך זמן כדי שלא "יפרחו בשדות זרים" חשוב להזכיר שאתה קיים. כמו כן, השתתפו באירועים שונים וספרו על המוצר והשירות החדשים והאטרקטיביים אותם השקתם.
לסיכום:
כמידת ההשקעה והחשיבה המוקדמת כך יהיו הפירות, ובעזרת הפעולות הנכונות- יהיו התוצאות מרהיבות, טעימות והכי חשוב, רווחיות.