בשנים האחרונות, יותר ויותר עורכי דין מבינים כי לפעילות המשרד ערך תקשורתי רב שניתן לנצל, בייחוד כאשר על שולחנם מונחים תיקים מעניינים וחשובים.
במקרים בהם מדובר בתיקים בעלי עניין ציבורי, לסיקור התקשורתי השפעה רבה בכל הנוגע לעיצוב דעת הקהל.
חשוב להבין, עבודת יחסי ציבור מקצועית אינה מסתכמת בהקלדת הודעות לעיתונות ושליחתן לעיתונאים.
בשביל להגיע לתוצאות אמיתיות, נדרש תהליך מתוכנן ואסטרטגי וכן היכרות מעמיקה וקשרים עם התקשורת.
אז מדוע בעצם עורכי דין צריכים יחסי ציבור ואיך נכון לעשות זאת?
- יצירת בידול מהמתחרים – הבידול הוא חשוב מאוד והוא למעשה נקודת הבסיס להשגת יתרון תחרותי על פני המתחרים במגרש העסקים שלכם. המשמעות של בידול הוא להיות נבדל מאחרים, שונה מהשאר ולגרום לאנשים להבין שיש כאן משהו אחר ושונה מהשאר. גם אם מישהו יחליט כרגע, שלא לרכוש את השירות שאתם מציעים, קרוב לוודאי שהוא יזכור אתכם וברגע שהוא יצטרך, הוא גם יחזור אליכם.
- מיתוג תקשורתי של המשרד ושל העומד בראשו – תפקידו של איש יחסי הציבור הוא לקדם את עורך הדין להצלחה, למיתוג, לקידום העסקאות ולהכרה הציבורית בקרב בעלי עסקים ומנהלים בכירים במשק באמצעות פעולות שונות, כגון: פעילויות ויוזמות בתקשורת, הפקת כנסים, תערוכות פאנלים מקצועיים ועוד.
- ייעוץ ותכנון אסטרטגי – יחסי ציבור הופכים את משרד עורכי הדין לחשוף יותר לכלי התקשורת וכך ייקל עליו למצב ולמתג אותו בתחומים שונים וכן להשיג עבורו לקוחות חדשים. חבילת הייעוץ כוללת גם יעוץ אסטרטגי שמזהה תיקים בעלי פוטנציאל תקשורתי ומינוף שלהם מבחינה ציבורית כדי שהמאבק יהיה לא רק בבתי המשפט, אלא גם בדעת הקהל. הכל על מנת לקבל חשיפה הן לתיק והן לעורך הדין עצמו.
- הגדלת החשיפה לקהלי היעד – מטרה חשובה נוספת בחשיפה התקשורתית של משרד עורכי-הדין לתקשורת, הינה חשיפת עורך הדין או הפירמה בה הוא עובד, לציבור לשם בניית שמו כבעל דעה ומקצועיות בנושא. חשיפה זו, אם תעשה לאורך זמן ובמקצועיות תביא להזדהות והיכרות של קהל יעד רלוונטי למשרד בתור לקוחות עתידיים.
בשל כל אלה, עורך הדין הרואה עצמו כמתמחה בתחום מסוים ומעוניין בהרחבת מעגל לקוחות ממוקד חייב לבנות עצמו תקשורתית כמומחה.