מיטב מסודות ההצלחה של בעלי עסקים קטנים ובינוניים
מאת: איילת פדה-גולדשטיין, ייעוץ ואימון עסקי.
היום ידוע מאוד כי לא די בפתגם "יגעת, מצאת, תאמין".
כל עשייה מוצלחת צריך ליחצ"ן ולשווק בבחינת "עשית ולא סיפרת שעשית – כאילו לא עשית".
כל מי שעוסק בסוגיית המיתוג המקצועי שלו, בין אם מדובר בעסק קטן או בינוני, כדאי שהוא ישאל את עצמו כמה שאלות חשובות, כמו: האם השם המקצועי שלו הולך לפניו, או שמא אתם צריכים להתאמץ כדי לייצר תודעה והצלחה מקצועית.
היום יותר ויותר ברור לכולם שיש הרבה אנשי מקצוע טובים, וכי לא די במקצועיות כדי להצליח ולהתקדם.
עלינו לדעת למכור לסביבה את האמונה בכישורינו ומרכולתנו כדי להפוך פוטנציאל להון.
מה המיתוג שמוכר, כיצד תהפכו למותג, ומה הוא בעצם מותג?
בתהליך מקצועי בין אם מציעים רעיון, שירות או מוצר, מעורבים שלושה גורמים עיקריים: 1. צד ראשון: מעניק השירות. 2. הצד המתעניין: הלקוח. 3. והדבר או השירות שמציעים: השירות.
בין שניים לשלושת גורמים אלה, קיים תנאי.
קיום שלושת התנאים ביחד יוצר מבנה הגדול מסך חלקיו והוא בעצם המותג.
והרי התנאים:
- תנאי ראשון: תשוקה לתחום ומומחיות בו. נוצרת בין מעניק השירות (המוכר) לשירות שהוא מציע.
"מהי האהבה שלכם?": כדאי מאוד שלא תבזבזו את שנותיכם היפות "בעשיית כסף כדי שבעתיד תתפנו לדברים שאתם באמת אוהבים".
אנחנו נוטים להיות טובים במה שאנחנו אוהבים ולפיכך גם מתבלטים בהם.
תעשו קודם כל את הדברים שאתם אוהבים. הכסף יבוא עימם.
יתירה מכך, בניית מותג חדש דורשת השקעה רבה. לכן, חשוב שתבחרו בכיוון שיש לכם תשוקה אליו, שייתן לכם כוחות להשקיע בו לאורך זמן. עשו מה שאתם אוהבים, או לפחות וודאו כי אתם אוהבים את מה שאתם עושים.
שאלו את עצמכם במה אתם טובים מאוד או יכולים להיות טובים מאוד. זכרו כי זו נקודת הפתיחה שלכם, שכן יצירת מותג הינו תהליך של השקעה, למידה והתפתחות מתמדת. המומחיות של אתמול דורשת עדכון מתמיד. עם זאת לא די בהתפתחות, חשוב לעשות את הדברים הבסיסיים שכולם יודעים, אך לא תמיד עושים.
שאלו האם אתם שומרים על ערך המותג. כדאי שתזהרו לשחוק את עצמכם בדרך לפסגה. הדרך ארוכה ומייגעת, אך נסו ליהנות ממנה ולצייד את עצמכם בכלים המתאימים ובעיקר להתמיד.
- תנאי שני: חוויה רב-חושית היוצרת עניין במוצר. נוצרת בין הלקוח והשירות.
ריבוי המוצרים והדמיון ביניהם לצד הפרסום האגרסיבי התוקף מכל פינה, גורם לאטימות ולאדישות כמנגנון הגנה של הלקוח. עולם השיווק כבר לא מדבר על שיווק מוצרים אלא מדגיש חוויות ויצירת חושים. שאלו את עצמכם כיצד אתם מציגים את מרכולתכם. היום כבר לא די בזיהוי צרכי-הלקוח ועל פיו הצגת התועלות שקיימות עבורו במוצר.
לכן, חשבו מה יתפוס את תשומת ליבו של הלקוח ויביא אותו למעורבות רגשית וחוויה רב-חושית.
- תנאי שלישי: אמינות וכימיה. תנאים שנוצרים בין הלקוח ומעניק השירות (המוכר).
הדבר הראשון שאנחנו מצפים ממותג הוא אמינות. הדבר מושפע היטב מהכימיה הראשונית שנוצרת בין הלקוח לקונה. על הלקוח להרגיש שהמוכר רוצה בטובתו ולא רק בטובת חברה או בטובת העסק הקטן או הבינוני.