על פרזנטור מתאים כבר חשבתם?

רוצים להיות כמו העסקים הגדולים: תשיגו פרזנטור לעסק שלכם. אין לכם כסף לשכור את שירותיו של פרזנטור מוכר, אז שקלתם להיות פרזנטור של עצמכם? בכתבה שלפניכם תלמדו איך לעשות את זה הכי נכון שאפשר.
smiling television news reporter in live transmission with braking news in studio

על פרזנטור מתאים כבר חשבתם?

מאת: כתבת "הטורבו העסקי".

בעולם העסקים הגדולים, פרזנטור שמייצג את העסק הוא הכרח.

הפרזנטור: שחקן, פליט ריאליטי, דוגמן או דוגמנית ובכלל דמות מוכרת כזאת או אחרת הוא/היא – ה"פנים" של החברה שלך.

אם חשקה נפשכם להיות כמו הגדולים הגיע הזמן שגם לעסק שלכם יהיה פרזנטור שייצג את העסק שלכם ואת בידולו על פני האחרים. אין לכם מספיק כסף לשכור שירותי ידוען שכזה? שקלו להיות פרזנטור/ית של עצמכם.

אם החלטתם להיות פרזנטור/ית של עצמכם, ברוכים הבאים לשיעור ראשון ב"בית הספר למשחק".

אין מה לעשות, כפרזנטורים בסרטון שלכם, תצטרכו להיות אלו שעומדים מול המצלמה ולא מאחוריה.

כפי שתיווכחו לראות מהר מאוד בעצמכם, אחרי הפעם הראשונה שתקליטו את עצמכם, תגלו שהסוגיה הראשונה שתצטרכו לשים עליה דגש היא שפת הגוף שלכם. שפת הגוף שלכם אומרת עליכם הרבה מאוד. לרובכם, עשויה הצפייה בעצמכם מדברים בפעם הראשונה מול מצלמה ובכלל: מוקלטים על-ידי ה, יכולה להיות בגדר תדהמה. בבחינת: "מה ככה אני נראה מול מצלמה?", שכן, אנחנו לא רגילים לראות את עצמנו "מהצד".

אם תמיד חלמתם להיות שחקנים –  הרגע הזה נועד "בול" בשבילכם.

אם לא, אלא להיפך, אם יש לכם פחד אמיתי מלהופיע מול קהל, אל דאגה. בשביל זה בין היתר, "הטורבו העסקי", כאן.

קבלו בבקשה את שבעת הטיפים החשובים ביותר, שיעזרו לסרטון שלכם להיראות מקצועי ואיכותי:

1. הישירו מבט למצלמה. דמיינו שאתם מביטים בפני הצופים שלכם. מבט ישיר למצלמה מבטל את תחושת "המסך" שיש בצילום, והצופים שלכם יכולים לחוש כאילו אתם נמצאים ממש מולם, ומדברים איתם בגובה העיניים.

נסו לצלם סרטון שבו אתם מדברים ולא מביטים למצלמה, אלא מסתכלים על נקודות רנדומליות בחלל: על הקיר, על הרצפה, הכל חוץ מלהישיר מבט למצלמה עצמה. אחרי שתצפו בתוצאות הסרטון הזה, יהיה לכם ברור באופן חד משמעי, את חשיבות המבט הישיר למצלמה.

2. נסו ליישר את גופכם כך שתעמדו / תשבו בצורה זקופה ובטוחה מול המצלמה. עמידה / ישיבה בצורה זקופה משדרת בטחון עצמי, אסרטיביות ואמינות. כתפיים שחוחות, גב כפוף – אלו משדרים לצופים שלכם חוסר בטחון, הססנות ובאופן כללי פחות אמינות.

3. שימו לב לצורה שבה אתם מדברים. האם קל וברור להבין את דבריכם? האם יש מילים ש"נבלעות" כאשר אתן הוגים אותן? דיקציה (צורת ההגייה) היא דבר שחשוב מאוד לשים אליו לב בעת הכנת סרטון. עשו כמה סרטונים עם הטקסט שעליכם לומר בסרטון, ותרגלו את צורת ההגייה שלו כך שיהיה נעים וברור.

בנוסף, חשוב שתשימו לב לטון הדיבור שלכם: האם אתם צועקים? האם אתם לוחשים? האם אתם מדברים באופן סטטי ומונוטוני? הקפידו לדבר בטון רגוע וענייני, לא צועק ולא לוחש, או במילים אחרות: "מאוזן".

4. כשאתם מדברים, נצלו את החלל שסביבכם. התייחסו אליו, הסתובבו מעט ימינה ושמאלה, אל תעמדו "סטאטיים וקפואים" במקום אחד כאילו שאתם מפחדים לזוז. התנועעו באופן רגיל, רק הקפידו לא לעשות תנועות ידיים מוזגמות.

5. אל תשלבו את ידיכם ב"אחיזה סגורה" כל הסרטון. עמידה זו יכולה להתפס כ"סגירות" והתנתקות מהצופים שלכם, בעוד אתם רוצים לדבר אליהם בגובה העיניים.

6. הימנעו לחלוטין מלהחביא את ידיכם / לשלב אותן מאחורי הגב/ להחביא אותן בכיסים. כאשר ידיכם מוסתרות, זה משדר באופן חריף חוסר אמינות וחוסר כנות לגבי מה שאתם אומרים ונראה "כאילו יש לכם משהו להסתיר".

7. באופן כללי מומלץ שבצילום קלוז-אפ, שהצילום יכלול את גופכם קצת מעל למתניים ומעלה, כשאתם משאירים מסגרת של בערך 15 ס"מ מעל ראשכם כרווח מהמסגרת של הפריים בסרטון. צילום שבו ראש המצולם קרוב מדי למסגרת שמעליו מראה כאילו הוא "נדחס" לתוך הפריים ומשדר תחושה לא נעימה לצפיה.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים