בעסקים רבים מאוד שאני מכיר המלאי מהווה מרכיב עיקרי בנכסים השוטפים של העסק. וידוע לכולנו שמלאי הוא לא תמיד כסף. מלאי לפי ההגדרה: הוא חומר גלם, מוצר בתהליך היצור, או מוצר מוגמר.
למרות זאת, ככל שהמלאי גדול יותר אפשרויות המכירה שלנו גדלות. אבל, יש לזכור שמלאי גדול מעיק על תזרים המזומנים והפעילות השוטפת ומתבטא לעתים בתשלום ריביות גבוהות. למרות זאת, ככל שרכישת המלאי גדולה יותר עלויות הכרוכות ברכישתו כמו הנחות ספק על רכישה גדולה, הוצאות קבועות הכרוכות בקניית המלאי וכו', נהפכות לקטנות יותר. ברור מכך שאם נדע לנהל את המלאי בצורה נכונה נחסוך הרבה מאוד כסף. מאת: מאיר קרזי, יועץ ומאמן עסקי.