ניהול חייבים, הוא אחד הדברים הקשים ביותר וגם השנואים עלינו כבעלי עסקים.
אבל באותה המידה, גם קריטי לקיומו של העסק.
ניהול החייבים כולל גבייה יעילה ואסרטיבית של חובות של לקוחות העסק וכן השגת בטחונות משמעותיים לחובות אלו. בטחונות שיאפשרו את הניהול השוטף של העסק באמצעות נכסים, הקרויים: הנכסים השוטפים.
זה כולל כמובן את ההגדרה הברורה של מדיניות האשראי של העסק ללקוחות מסוגים שונים על פי הגדרות שידועות לבעל העסק ונובעות גם מאילוצים של תחרות, שיווק ורצון לנתח שוק כזה או אחר בשוק שבו אנו נמצאים.
כאשר אנו מנסים לקבוע את מדיניות האשראי של העסק שלנו ללקוחות שונים עלינו לא לשכוח לקחת בחשבון את עלות המוצר והרווחיות שלנו על אותו מוצר או קבוצת המוצרים שאותו לקוח רוכש מאיתנו , את היקף החשיפה שלנו לאותו לקוח וכיצד זה ישפיע על העסק שלנו במקרה ולא יוכל לעמוד בהתחייבויותיו. כמו גם, מצבו הכלכלי או הפיננסי של אותו לקוח וגם ובעיקר סוג הלקוח ואופיו. לעתים קרובות, בבואנו למכור שוכחים שאנו עוסקים באנשים כמאמר הפתגם הידוע :"its all about people " .
רצוי לקבוע את היקף החשיפה גם לפי זהות ואופי הלקוח, עד כמה שניתן כמובן. מאת: מאיר קרזי, יועץ ומאמן עסקי.