כעיקרון, מדובר בשני תהליכים הנראים דומים אך שונים ומשלימים זה את זה. בפעילות יחסי ציבור מעביר היחצ"ן את האייטם לאנשי התקשורת, הם יחליטו האם להעלות את האייטם בכלל או האם להעלות את כולו או בצורה חלקית. אין עלות לאייטם אך גם אין מחויבות לחשוף אותו, היח"צ מתבצע באופן מתון ובחשיבה לטווח ארוך ובונה את תדמית המותג. בקמפיין פרסומי, ישנה עלות לאמצעי התקשורת בו יפורסם, המדיה מחויבת לפרסם אותו לפי התנאים שנקבעו והמטרה היא לחשוף באופן ישיר ומידי את המותג לקהל המטרה.
מסתבר שאין עדיפות כזאת או אחרת, אלא יש צורך לפעול בשני המישורים- הפרסומי והיח"צ כדי להשיג תוצאות טובות ויעילות.
מאת: לימור שטרן, מערכת "הטורבו העסקי".