עסק קטן או בינוני, יכול להתנהל פחות או יותר מאליו על ידי התמדה, נאמנות ללקוחות, מקצועיות ואינטואיציה של הבעלים. הבעלים מכתיבים את המשימות ואת היעדים ומגייסים עובדים מחויבים ומקצועיים לעבוד איתם והעסק מתגלגל. לעומת זאת עסק של 5 עד 10 עובדים דורש היערכות שונה. על מנת לנהל עסק בצורה נכונה צריך לגזור את הפעולות הניהוליות שצריך לקיים בעסק מצרכים שעולים באבחון מחד ומן הפרקטיקה הניהולית המשובחת ביותר שתוצאותיה מוכחות. שלושת הפעולות הניהוליות שצריך לקיים בעסק בצמיחה הן: 1. חלוקת עבודה והיררכיה – זה בעצם השלד של העסק. יש להקדיש את המשאבים הנחוצים להגדרות תפקיד וסמכויות. 2. תהליכי עבודה מיטביים – סטנדרטים ושלבי ביצוע. 3. תיכנון ובקרה -יעדים תקופתיים.
מאת: דינה קידר, ייעוץ עסקי ואימון אישי.